onsdag 21 december 2011

Ett år av saknad

Gena min vän det var ett år sedan i dag som jag satt framför datorn och skrev detta inlägg nedan.
Ja tjejen det är tomt utan dig, även om jag numera har fullt upp min killarna så skulle jag kanske behövt din hjälp att tukta den lille busen Qash. Nu har jag en kille hemma som gör exakt som du gjorde, väntar vid sängen när jag skall gå och lägga mig. Xanzi gör som tidigare kommer in under natten.

Nedan kopia på mitt inlägg 20101221.





En dag som jag vill stryka ur almanackan

Ja detta var ju en dag som jag vill glömma. Usch vad jobbigt det var. Nu ligger jag i sängen, i tio års tid har Gena också legat under mitt täcke. På gott och ont men känns det fruktansvärt ensamt. Xanzi kommer nån ggn under natten han börjar alltid med soffan. Men Gena hon visste när det var dags hon kom och ställde sig bredvid sängen när jag började förbereda mig. Jag trodde inta att det skulle kännas så tomt som det gör. Men det kommer väl bättre dagar.
Jag vill trots allt önska alla en god jul och ett gott nytt år!

R.I.P Gena


R.I.P
Gena
20001108 - 20101221

Gena

Min vän har farit
Sorgen är obeskrivlig och smärtan lika så
Hur skall jag klara mig utan din fuktiga nos och dina kloka ögon
Många förstod dig ej, men det var du och jag min vän
Nu får Theo ta över på andra sidan regnbågen
I sinom tid syns vi där igen min vän


Idag klockan 10:16 somnade min vän in.