fredag 2 september 2011

Äntligen fredag.

Ja då var det äntligen fredag igen skönt. Ännu bättre att helgen skall bli en riktig höjdare, vädermässigt sägs det i alla fall. Passar ju perfekt om man vill ta en lång skön sensommar promenad i skogen. Precis det som jag hade tänkt. Det har ju varit lite tråkigt väder den gångna veckan så lunchpromenaderna har inte alls blivit så långa och roliga som jag hade tänkt. Men i dag gick vi till hundrastgården på Erik Dahlbergsgatan, det var populärt. Annars kommer detta nog att bli en ganska lugn helg. Det var tillräckligt hårt förra helgen. Jag och en annan gammal klasskamrat drog i gång en kräftskiva för våra gamla klasskamrater (lekis -Åk 9) Alla dom som vi hade som vänner på facebook bjöd vi. Enkelt smidigt vi satt på gården och njöt av det fantastiska väder vi hade förra lördagen. Tretton st blev vi totalt det var alla som hade fått inbjudan, ja en kom inte hon var sjuk. Som vanligt gjorde Xanzi och Qash succé, en av killarna som var med hade tidigare sagt att han var lite hundrädd. Jag såg honom lite senare under kvällen (då vi flyttat in i min lägenhet) han kunde inte hålla sig borta från hundarna, han klappade och kramade dom hela tiden. Dom var ju överlyckliga att någon ville med dom och klappa dom hela tiden.
Jag har även lagt ner 390.- på nästa utställning, den 17/9 i Högbo. Hoppas att han sköter sig lika bra som på förra. Bra domare skall det vara också vilket är ett plus.

Lägger upp lite bilder på gamla vänner 


 Min fina Gena
 Gentlemannen THEO
Sen lilla grisen Knorran som var med på en del fester i min ungdoms dagar. Kan tillägga att Knorran inte är en minigris utan en riktig stor gris, som tyvärr kilade vidare ett par år senare. Hon blev lite väl bortskämd.

1 kommentar:

Olga da Polga sa...

hihi vilket härligt inlägg :-)