torsdag 1 december 2011

Min och Qash resa till Lilleström i Norge.



Ja det var ju en ganska intressant resa vi gav oss ut på Qash och jag. Xanzi stannade hemma hos min syster och blev bortskämd.
Nu gick det inte så bra i Norge vi åkte ut med en gång jag kände det ganska tidigt, han var trött och speedad. Anledningen till att vi åkte ut var att han var för "valpig" sprallig i sitt steg, i övrigt så var kritiken bra.
Domaren dömde konstigt, inte i mitt fall men i övrigt. Jag tänker inte gå in på det.

Nedan följer en kopia på mitt mail till Best Western hotel som jag sände efter att jag hade kommit hem.
Jag har fått tre svar, nu har hotellet i Årjäng 7 dagar på sig att svara mig.

Jag kommer att återkomma i detta ärende när Best Western har svarat en sista för att se om hur dom agerar  om det är läge att skriva positiva saker eller negativa saker om denna hotell kedja.




Från: Patrik Milton [mailto:patrik.milton@gmail.com]
Skickat: den 28 november 2011 10:07
Till: Info
Ämne: Jag har ett klagomål.
 
Hej 
 
Hej jag har ett klagomål. Bakgrunden är denna Jag bor utanför Stockholm och skall på en hundutställning i Norge. Skall jag åka över dagen eller?
Nä jag gör det både roligare och bekvämare jag bokar hotell när Norska gränsen. Årjäng får det bli så att jag skall vara pigg och utvilad när jag kommer fram.
Jag brukar alltid välja någon av dom stora hotellkedjorna om jag skall bo på hotell för då brukar jag aldrig bli besviken.
 
Fint hotell, bra mottagande, fint rum allt börjar bra. När jag skall gå ner och äta blir jag meddelad att restaurangen är stängd för att man skall ha klubb. Jag vet inte om ni som läser detta har varit i Årjäng, men det finns bara pizzerior och annan skräpmat där. En av anledningarna till att jag nyttjar någon av dom stora hotellkedjorna är att det finns all service på hotellet.
 
Så det fick bli en dålig middag på en pizzeria. När jag ett par timmar senare sitter nere i foajebaren och tar en öl och pratar med några andra som skall till samma utställning får jag reda på att dom skall gå till restaurangen och äta. Den skulle öppna 19.00 (fick jag aldrig veta) det visade sig i och för sig att den inte öppnade förrän kl 20.00. Men jag hade ju som sagt redan ätit.
 
Då till det största problemet klubben, konserten med Snowstorm, jag bodde en våning ovanför "uteserveringen" som vid detta tillfälle var rökruta. Med tanke på hur överförfriskade (och helt klart överserverade, med tanke på den grad av berusning gästerna uppvisade) personer låter så fanns det inte en möjlighet att sova, dessutom gick musiken framförallt basen rakt upp i mitt rum. Både min hund och jag hade problem att sova. Jag brukar inte ha några problem att sova skall tilläggas. Men detta var så högt och störande att det inte gick. Vid två tiden tittade jag på klockan sista gången. Jag hade varit piggare om jag hade kört fram och tillbaka över dagen. Eftersom det fanns en entré till hotellet och klubben och det var kö över hela parkeringen kunde jag inte heller ta ut honom (hunden) på kvälls promenaden. Vilket jag på morgonen fick verifierat av dom andra "hundmänniskorna" jag pratat med under kvällen. När hon skulle ut på kvällen så fanns det inte en möjlighet för henne att komma ut.
 
Hade jag vetat om detta så hade jag aldrig valt detta hotell, jag hade antingen valt ett annat hotell eller kört över dagen. Samt att jag åkte så tidigt så att jag beställde ett frukost paket. Synd bara att smörgåsen var iordningställd kvällen innan. Det märks när det är tomat på den brödet blir lite fuktigt, men det är bara en bisak i det stora hela. 
 
Jag blev väldigt besviken och missnöjd.
 
Patrik Milton

2 kommentarer:

Olga da Polga sa...

Oj! Usch! Jag skulle blivit gråtfärdig av att bo där känner jag efter att ha läst vad du skrev till dem. Bra skrivet konkret och "bildskapande" - ser allt framför mig. Hoppas de förstår det du skriver och tar till sig av klagomålet!

Patrik sa...

Ja jag fick 300 kronor på ett travel card som jag kan använda på Best Western hotels. Bättre än inget:) Men i min värd har jag inte fått det som jag betalade för dvs den service och lugn som jag förväntar mig när man betalar 1200.- för en natt på hotell.