onsdag 14 december 2011

Stora Stockholm





Ja då var Stora Stockholm avklarat. I lördags åkte jag in en liten stund utan hund. Tänkte att jag skulle kunna handla det jag ville ha, lugnare utan hund som sagt. Det jag glömde var att ta ut pengar, med en tre km lång kö till bankomaten på mässan (lätt överdrift) så blev det inget köpt. Hängde i rasmontern i ett par timmar innan jag åkte hem och klippte klor, tvätta hund inför söndagen.


Jag åkte till mässan på söndagen med syster och systerdotter. Syrran fick klä ut sig till beduin eller nåt och fick ta monterhundarna som inte skulle ställas ut och gå i ras paraden. Sen fick hon stå i montern medans alla drog iväg för att ställa ut. Hon fick jobba hårt:)




Det är min systern med den svarta huvudduken och den blåa "klänningen"



Jag ställde inte själv utan Inger (uppfödaren) ställde honom (Qash). Det spelade inte någon roll för han gick inte något bra alls lyfte på framtassarna på tok för mycket:( Så han kom sist i sin grupp på tre st unghundar, alla bröder.





Det slutade med att brorsan, Ghazoot Baqiir BOB NordV-11 och syrran, Ghazoot Baqilah BOS NordV-11, får åka till Cruft och visa upp sig. Ett stort GRATTIS till dom!!! Men i uppfödargruppen hade jag ju inte något val det var bara att gå in och se glad ut. Blev sedan tvungen att springa ut i stora finalringen med gruppen, det var ganska häftigt:)


Efter att montern var riven så sov Anna, Inger, Baqiir och Baqilah hemma hos mig. Xanzi fick vara hemma hos mina föräldrar. Det var nog lugnast så. Tror inte att Morbror Xanzi hade accepterat andra hanhundar "hans" lägenhet. Qash hade lite problem men att halva lägenheten var avspärrad för honom. Men det gick bra.





Men då var utsällningsåret slut för 2011, vi syns nästa år.



Baqiir och Baqilah.


Uppförargrp Baqilla, Bashar, Barqash, Baqiir.

Inger, Ullis, Patrik, Anna


In i den stora ringen, jag ville inte ställa i den lilla men jag hamnade här istället, publiken var ganska mycket större än vid ring A8:) Hur tänkte jag där? :)

2 kommentarer:

Inger Gelius sa...

Men jättejättetack att du faktiskt gick in i finalringen, och visst är det häftigt!!
När de applåderar så nästan taket lyfter sig!!
Och även stort tack att du hjälpte oss med övernattningen, det var guld värt att slippe köra hem på kvällen, toktrött!!
Tack för hela året föresten!!!
Kram, Inger

Patrik sa...

Det var jätteskoj, ja hela året har varit skoj:) Ser verkligen fram emot nästa säsong.
Övernattningen, det var så lite så. Vill ju inte att ni av ren trötthet skall kör i diket med två Nordiska vinnare i bilen:)